طراحی سایت مبلمان

طراحی سایت مبلمان

طراحی سایت فروشگاهی مبلمان لزوما برای فروش آنلاین محصولات نیست. بسیاری از مبل فروشی ها از سایت به عنوان کاتالوگ آنلاین مبل های خود استفاده می کنند. تجربه به من نشان داده است که معمولا مشتری ها محصولات گران قیمت را بدون این که رویت کنند نمی خرند. مثلا کسی که قصد دارد برای خرید مبل بیش از 100 میلیون تومان هزینه کند احتمالا خیلی بعید و دور از ذهن است که صرفا با مراجعه به یک سایت و دیدن چند عکس، اقدام به پرداخت و خرید کند. ما هم اگر خودمان را جای مشتری بگذاریم قطعا ترجیح می دهیم قبل از پرداخت چند ده میلیون تومان ابتدا مبل مورد نظرمان را از نزدیک ببینیم، روی آن بنشینیم و ببینیم تا چه اندازه به ما احساس راحتی می دهد. دوست داریم جنس پارچه آن را از نزدیک لمس کنیم و ببینیم کیفیت آن چطور است. مواردی که گفته شد به صورت اینترنتی قابل انجام نیست. پس دلیل ما برای طراحی سایت مبل فروشی چیست؟

مطلب پیشنهادی: طراحی سایت لوازم آرایشی و بهداشتی

مزایای طراحی وب سایت مبلمان

بزرگ ترین مزیت داشتن سایت برای مبل فروشان این است که کاتالوگ محصولات خود را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان مختلف قرار دهند. اگر می خواستید کاتالوگ خود را به صورت چاپی بین مشتریان پخش کنید باید به ازای هر کاتالوگ با کیفیت 20 صفحه ای حداقل 100 هزار تومان هزینه می کردید. در صورتی که با آنلاین کردن کاتالوگ می توانید مشخصات و تصاویر مبل های خود را با بالاترین کیفیت و بدون محدودیت در دسترس همه مشتریان قرار دهید.

اگر بخواهیم کاتالوگ مبلمان خود را بین تعداد زیادی از مشتریان توزیع کنیم، با توجه به هزینه های بسیار بالای کاغذ و چاپ، باید از کیفیت پایین با تعداد صفحات کم استفاده کنیم که این قطعا برایمان مطلوب نیست. چون در این صورت نمیتوانیم همه محصولات را در معرض نمایش قرار دهیم و علاوه بر این استفاده از کاغذ های با کیفیت پایین، حس مثبتی در مشتری ایجاد نخواهد کرد. اگر هم بخواهیم از کاغذ با کیفیت و چاپ با کیفیت استفاده کنیم هزینه تولید کاتالوگ به قدری بالا می رود که مقرون به صرفه نیست و فقط می توانیم کاتالوگ را در اختیار افراد کمی قرار دهیم که این هم مطلوب ما نیست. زیرا هر شخصی که یک کاتالوگ از ما و محصولات ما داشته باشد احتمال دارد مشتری بالقوه ما باشد. سایت مبلمان، کاتالوگ آنلاین محصولات ماست که بدون هزینه اضافه می تواند مبل های ما را با بالاترین کیفیت در معرض نمایش عموم قرار دهد. یک بار برای طراحی سایت هزینه می کنید ولی مبلمان مغازه خود را به صورت اینترنتی به تعداد نامحدود در سراسر کشور به افراد مختلف نمایش می دهید.

سئو سایت مبلمان

در حال حاضر هر کسی قبل از این که برای خرید هر کالایی اقدام کند، اول سعی می کند با سرچ کردن در گوگل کمی اطلاعات کسب کند. یکی از مزایای داشتن سایت مبلمان این است که می توانیم سایت شما را سئو کنیم. با سئو کردن سایت شما، در کلمات کلیدی مورد نظر در خط اول گوگل نمایش داده می شود. مثلا وقتی کاربران عبارت “خرید مبلمان” را در گوگل سرچ کنند، سایت شما در خط اول نتایج گوگل نمایش داده می شود. مشتری از طریق گوگل وارد سایت شما می شود، از انواع مبل ها بازدید می کند و در صورتی که به مبل های شما علاقه مند شود برای مراجعه حضوری اقدام می کند.

نکات مهم در طراحی سایت مبلمان

برای داشتن یک سایت کامل با بازدهی بالا، باید ها و نباید هایی وجود دارد که در ادامه قصد دارم این نکات را برایتان بیان کنم. یک سایت خوب از قسمت های زیر تشکیل می شود:

  • هدر
  • صفحه اصلی
  • فوتر
  • وبلاگ
  • صفحه درباره ما
  • صفحه تماس با ما
  • صفحه فروشگاه
  • صفحه محصول

هر یک از موارد بالا نکات مربوط به خود را دارد که در ادامه شرح می دهم.

طراحی هدر سایت مبلمان

طراحی هدر سایت می تواند به طرق مختلف انجام شود ولی توصیه من این است که حتما دسته بندی مبل های خود را در هدر لحاظ کنید. مبل راحتی، مبل استیل، مبل کلاسیک، مبلمان منزل، مبلمان اداری، مبل تخت خواب شو، مبل ال، میز ناهار خوری، سرویس خواب، میز تلویزیون، پارچه مبلی هر یک می تواند یک دسته بندی برای منو سایت و هدر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *