طراحی سایت داروخانه آنلاین

طراحی سایت داروخانه آنلاین

طراحی وب سایت داروخانه نکات ریز و درشت بسیاری دارد. اگر قصد طراحی وب سایت داروخانه آنلاین را دارید به نظر من اولین و مهم ترین نکته ای که باید بدانید این است که بر اساس قانون، داروخانه ها اجازه ندارند فروش دارو را به صورت اینترنتی و بدون نسخه انجام دهند. ممکن است بپرسید پس در این صورت راه اندازی سایت داروخانه به چه درد می خورد؟ پاسخ این است که فروش مکمل های غذا و دارو و همچنین محصولات آرایشی بهداشتی امکان پذیر است و بیشتر داروخانه های آنلاین از سایت خود به عنوان کاتالوگ محصول و اطلاع رسانی استفاده می کنند. در حال حاضر بخش عمده ای از فروش داروخانه ها توسط  فروش مکمل های غذایی و ورزشی و همچنین محصولات آرایشی و بهداشتی ایجاد می شود. بنابراین با توجه به این که قانون دست ما را برای فروش اینترنتی این قبیل محصولات باز گذاشته، داشتن یک سایت حرفه ای یک ضرورت به نظر می رسد.

راه اندازی سایت داروخانه نسبت به پروژه های دیگر دارای حساسیت های بیشتری است. شما به عنوان کسی که در حوزه پزشکی و داروسازی فعالیت می کنید بهتر از هر کسی می دانید که هر دارویی کارایی و اثر بخشی لازم را ندارد و اگر داروی مناسب برای بیمار تجویز نشود نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. در حوزه طراحی وب هم شرایط مشابه است. بسیاری از داروخانه های آنلاین راه اندازی شده اند که کارایی لازم را ندارند و فروش ایجاد نمی کنند چون استاندارد ها و اصول مهم در طراحی آن ها رعایت نشده است. اگر طراح سایت داروخانه به یک سری از جزئیات و ریزه کاری ها توجه نکند، بازدهی سایت ما به حداقل می رسد. اگر طراحی سایت خود را به ما بسپارید می توانید اطمینان داشته باشید که همه نکات و جزئیات به بهترین شکل رعایت خواهد شد. اما من در این نوشتار قصد دارم برخی از این نکات را برای شما توضیح بدهم تا حتی اگر پروژه خود را به مجموعه دیگری واگذار کردید از آن ها بخواهید که هنگام طراحی، این موارد مهم را در سایت شما رعایت کنند.

مطلب پیشنهادی: طراحی سایت لوستر

نکات مهم در طراحی وب سایت داروخانه آنلاین

همانطور که می دانید مهم ترین بخش های قالب سایت داروخانه را موارد زیر تشکیل می دهند:

  • صفحه اصلی سایت
  • دسته بندی محصولات
  • هدر سایت و منو ها
  • صفحه محصول
  • صفحه درباره ما
  • صفحه تماس با ما
  • وبلاگ و مقالات سایت
  • فوتر سایت

برای اینکه بهترین نتیجه را بگیریم نکاتی هست که در هر یک از موارد بالا باید رعایت شود. من تلاش می کنم تا حد امکان هر یک از این موارد را برای شما مشتریان عزیز توضیح دهم تا با شناخت کامل نسبت به طراحی سایت خود اقدام کنید.

صفحه اصلی سایت

پیشنهاد من این است که صفحه اصلی سایت  با 2 بنر و یک اسلایدر نسبتا بزرگ در بالای صفحه شروع شود. ما معمولا به اقتضای زمان جذاب ترین محصولات یا پرفروش ترین محصولمان را در اسلایدر بالای صفحه قرار می دهیم. به میزانی که اسلایدر ها و بنر های شما جذاب تر باشد، توجه مخاطب را بیشتر به خود جلب می کند.

اسلایدر سایت داروخانه آنلاین

یکی از بخش های مهم که حتما باید در صفحه اصلی سایت گنجانده شود دسته بندی محصولات است که در بخش بعدی به طور مفصل توضیح می دهم. اما مورد مهمی که الآن می خواهم بیان کنم بخش پیشنهادات شگفت انگیز است. من توصیه می کنم در صفحه اصلی سایت بخشی تحت عنوان پیشنهادات شگفت انگیز داشته باشید و پرتخفیف ترین محصولات را در این قسمت به مخاطبین خود نمایش بدهید. تخفیف همیشه اشتیاق بیشتری برای خرید ایجاد می کند. اگر روی محصول ی محصولاتی تخفیف گذاشته اید واجب است که مشتریان از این موضوع باخبر شوند و این اطلاع رسانی را باید در صفحه اصلی سایت خود انجام دهید.

پرتخفیف ترین محصولات سایت داروخانه آنلاین

یکی از بخش هایی که من برای طراحی به مشتریان خودم پیشنهاد می کنم ارائه پیشنهادات خاص برای هر دسته از محصولات است. گاهی خوب است که بار انتخاب کردن را از دوش مشتری برداریم و خودمان انتخاب ها را محدود کنیم. چند گزینه خوب برای هر دسته از محصولات به مشتری پیشنهاد می دهیم و این باعث می شود مشتری از سردرگمی نجات پیدا کند و از بین گزینه هایی که ما برای او در نظر گرفته ایم یکی را انتخاب کند و با حجم زیادی از گزینه ها رو به رو نشود. به عنوان مثال مشابه تصویر زیر می توانید برای هر یک از دسته های مراقبت پوست، مراقبت مو و ویتامین ها که دسته های پرطرفدار هستند ، محصولاتی را به مشتری پیشنهاد دهید.

پیشنهاد محصولات داروخانه آنلاین

باز هم تاکید می کنم در ساخت وب سایت داروخانه حتما در میان صفحه اصلی از بنر های جذاب استفاده کنید تا بتوانید توجه مخاطب را به خوبی جلب کنید. تجربیات من نشان داده است که بنر های 2 تایی و کنار هم در سمت راست و چپ صفحه همیشه می تواند جذابیت داشته باشد. تصویر زیر یک نمونه از این بنر ها را که برای 2 برند مختلف طراحی شده است را نشان می دهد.

بنر مناسب برای سایت داروخانه آنلاین

شرکت طراحی سایت داروخانه باید تمامی راهنمایی های لازم را برای بهتر شدن نتیجه به کارفرما ارائه دهد. من همیشه به مشتریان خودم توصیه می کنم که از نمایش پرفروش ترین دارو ها در صفحه اصلی سایت غافل نشوند. در علم بازاریابی و مارکتینگ ثابت شده است که مردم عموما کاری را انجام می دهند که بقیه انجام می دهند. اگر مشتری بداند که بقیه مردم از فلان دارو یا فلان مکمل استقبال خوبی داشته اند، با خیال راحت تر و با اشتیاق بیشتر نسبت به خرید آن اقدام می کنند.

پرفروش ترین محصولات داروخانه آنلاین

دسته بندی محصولات داروخانه

دسته بندی درست و اصولی دارو ها و مکمل ها و به طور کلی محصولات داروخانه اهمیت فوق العاده بالایی دارد. وقتی ما اصول را در دسته بندی محصولات رعایت کنیم، مشتری به سادگی کالای مورد نیاز خود را پیدا می کند و فرآیند خرید تکمیل می شود. اما تصور کنید فروشگاه اینترنتی دارو به گونه ای طراحی شده باشد که مخاطب به سادگی به بخش های مختلف دسترسی نداشته باشد. به میزانی که پیدا کردن داروی مورد نظر در سایت ما سخت تر باشد، احتمال کلافه شدن مشتری و انصراف او از خرید بیشتر می شود.

پروژه طراحی سایت داروخانه

طراحی فروشگاه آنلاین داروخانه

طراحی فروشگاه اینترنتی داروخانه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *