طراحی سایت قفسه فلزی

طراحی سایت قفسه فلزی

طراحی سایت قفسه فلزی با توجه به خاص بودن صنعت قفسه های فلزی نیازمند رعایت نکاتی است که قصد دارم در این نوشتار به بررسی آن بپردازم. صنعت قفسه بندی فلزی در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری جایگاه خود را در فضای مجازی و اینترنت پیدا کرده است. اگر در این حوزه فعالیت می کنید، مخاطبان از شما انتظار دارند که بتوانند نمونه کار ها، پروژه ها و کاتالوگ محصولاتتان را در وبسایت شما پیدا کنند. در دنیای امروز مشتریان برای رفاه بیشتر و صرفه جویی در زمان، بررسی ها و تحقیقات خود را در بستر اینترنت انجام می دهند و در صورتی که در میان جستجو هایشان سایت شما را نبینند، قطعا خرید خود را از سایت رقبای شما انجام خواهند داد. اگر می خواهید از نابودی کسب و کارتان در چند سال آینده ممانعت کنید قطعا به طراحی سایت فروشگاه قفسه فلزی نیاز خواهید داشت. در غیر این صورت با توجه به فعالیت جدی رقبا در اینترنت و فضای مجازی، کسب و کار های سنتی به زودی سهمی از بازار نخواهند داشت.

نکات مهم طراحی سایت قفسه های فلزی

من در خصوص اهمیت سایت فروشگاهی تاکید کردم. اما هر سایتی هم بازدهی مناسب را برای شما ایجاد نمی کند. برای ایجاد بازدهی خوب و جلب رضایت کاربر نکاتی هست که حتما باید رعایت شود. اگر قصد دارید برای فروشگاه قفسه های فلزی خود سایت طراحی کنید باید روی طراحی موارد زیر حساس باشید:

  • منو ها
  • صفحه اصلی سایت
  • دسته بندی محصولات
  • صفحه محصول
  • پیشنهاد های ویژه
  • بنر ها و اسلایدر
  • وبلاگ و مقالات
  • صفحه درباره ما
  • صفحه تماس با ما

در ادامه قصد دارم هر یک از این موارد را برای شما توضیح بدهم تا بهترین نتیجه و بازخورد را از سایت خود بگیرید.

طراحی منو سایت قفسه فلزی

با توجه به تنوع بالای محصولات، منو سایت شما باید به گونه ای باشد که به بهترین شکل ممکن برای کاربر دسترسی به بخش های مختلف را آسان کند. برای این منظور باید منو ها و زیر منو ها را به خوبی تفکیک کنید. نباید مجموعه بزرگی از محصولات متنوع در یک منو قرار گیرد. با تفکیک منو ها کاربر می تواند به راحتی به قسمت های مختلف دسترسی داشته باشد و مقصود خود را پیدا کند. اما در صورتی که تفکیک منو ها به درستی انجام نشده باشد، کاربر مجبور می شود زمان زیادی را برای یافتن مقصود خود صرف کند و این امر می تواند عامل خستگی کاربر شود. در نظر داشته باشید که مخاطب ما در فضای مجازی صبر و حوصله کمی دارد و اگر او را زیاد معطل کنیم از سایت ما خارج شده و به سایت رقبا مراجعه می کند.

طراحی صفحه اصلی سایت قفسه بندی فلزی

صفحه اصلی سایت باید شامل مهم ترین محصولات شما باشد. برای برجسته کردن محصولات مهم یا گارانتی یا خدمات پس از فروش می توانید از یک اسلایدر در بالای صفحه کمک بگیرید. نکته مهم دیگر در طراحی صفحه اصلی این است که حتما شامل دسته بندی محصولات باشد. برخی فکر می کنند که چون دسته بندی محصولات را در بخش منو قرار دادند دیگر نیازی به قرار دادن آن در صفحه اصلی نیست. اما این تصور کاملا اشتباه است. بسیاری از کاربران به محض ورود به سایت فقط صفحه اصلی را اسکرول می کنند و به منو دقت نمی کنند. بنابراین برای این که این دسته از کاربران را از دست ندهیم، دسته بندی محصولات را در صفحه اصلی سایت هم می گنجانیم. البته من توصیه می کنم که فقط دسته بندی کلی را در صفحه اصلی قرار دهید و از آوردن زیردسته ها در صفحه اصلی خودداری کنید چون باعث شلوغی و سردرگمی می شود.

در طراحی صفحه اصلی باید از یکنواختی رنگ ها دوری شود. سایتی که صفحه یکنواختی دارد در همان لحظات ابتدایی کسل کننده می شود و مخاطب را فراری می دهد. یکی از بهترین روش ها برای ایجاد تنوع و فرار از یکنواختی، استفاده از تضاد رنگ است. وقتی در بخش ها و سکشن های مختلف از تضاد رنگ استفاده می کنیم با یک تیر 2 نشان می زنیم. هم از یکنواختی صفحه اصلی جلوگیری می کنیم و هم جلب توجه بیشتری می کنیم.

در صفحه اصلی سایت سعی کنید حتما در مورد مزیت رقابتی شرکت خود صحبت کنید. این که چرا مشتری باید شرکت شما را برای خرید انتخاب کند و نسبت به رقبا چه برتری ای دارید. مزیت رقابتی می تواند قیمت کمتر، گارانتی، کیفیت بهتر، ارسال رایگان، نصب رایگان و یا خدمات پس از فروش باشد. در مجموع هر چیزی که فکر می کنید شما را از رقبا متمایز می کند را بیان کنید.

طراحی دسته بندی محصولات سایت قفسه های فلزی

من توصیه می کنم از دسته بندی کلی شروع کنید و بعد برای هر دسته بندی کلی را با چند زیردسته جزئی تر تفکیک کنید. به عنوان مثال دسته بندی کلی قفسه های فلزی می تواند به صورت زیر باشد:

  • تجهیزات فروشگاهی
  • قفسه فروشگاهی
  • رگال
  • استند
  • نردبان
  • قفسه انباری
  • جاخشکباری و جاحبوباتی

حالا زیردسته ها برای هر دسته کلی را ببینیم.

تجهیزات فروشگاهی:

  • چرخ خرید فروشگاهی
  • پالت پلاستیکی
  • میز چک اوت فروشگاهی
  • سبد خرید
  • راهبند فروشگاهی
  • شلف لیبل
  • کانتر ورود و خروج
  • اتیکت قیمت
  • انبر برداشت کالا
  • پیشخوان لوله ای
  • گاری حمل بار
  • لایت باکس

قفسه فروشگاهی:

  • ست قفسه فروشگاهی
  • صفحه قفسه فروشگاهی
  • ستون قفسه فروشگاهی
  • براکت
  • قید و حفاظ قفسه فروشگاهی

نردبان:

  • نردبان صنعتی
  • نردبان خانگی

رگال:

  • رگال
  • شاخک فلزی

استند:

  • استند ابزار
  • استند چیپس و پفک
  • استند میوه
  • استند کاتالوگ
  • استند لوله ای

قفسه انباری:

  • قفسه پیچ و مهره ای سبک (با ضخامت های مختلف)
  • قفسه راک نیمه سنگین
  • قفسه راک سنگین
  • قفسه راک فوق سنگین

دقت داشته باشید که این صرفا یک نمونه از طراحی دسته بندی و زیردسته ها بود و لزوما دسته بندی شما نباید مشابه بالا باشد. من یک نمونه بیان کردم تا شما ایده بگیرید و حالا با توجه به محصولاتی که دارید دسته بندی درست انجام دهید.

یک مدل دیگر دسته بندی کلی هم می تواند بر اساس نوع قفسه باشد. به مثال زیر توجه کنید:

  • قفسه بندی پیچ و مهره ای
  • قفسه بندی راک
  • قفسه بندی فروشگاهی
  • قفسه فروشگاهی طرح ترک
  • قفسه بندی فلزی

طراحی صفحه محصول سایت قفسه بندی فلزی

صفحه محصول باید شامل گالری تصاویر محصول، توضیحات کوتاه و توضیحات کامل باشد. در انتخاب تصاویر سعی کنید از همه زوایا عکس تهیه کنید تا مشتری دید بهتری نسبت به محصول پیدا کند. عکس ها تا حد امکان از کیفیت بالایی برخوردار باشند و سعی کنید از محصولات خودتان عکس بگیرید. منظورم این است که اگر می توانید به جای استفاده از عکس های آماده ی موجود در گوگل، از محصول واقعی خودتان عکس بگیرید و در صفحه محصول قرار دهید. در قسمت توضیحات کوتاه، ابعاد و ضخامت و مشخصات فنی قفسه ها را به صورت تیتر وار بیان کنید. مهم ترین بخش صفحه محصول هم توضیحات کامل است. در این بخش باید جزئیات را به طور کامل بیان کنید و از عکس و ویدیو و متن به بهترین شکل استفاده کنید. به طوری که کامل تر از توضیحات شما در اینترنت چیزی پیدا نشود.

من در یک مطلب جداگانه به بررسی کامل شرایط و ویژگی های طراحی سایت لوازم خانگی پرداخته ام که مطالعه آن برای شما نیز خالی از لطف نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *