طراحی سایت لوازم آرایشی و بهداشتی

طراحی سایت لوازم آرایشی و بهداشتی

همانطور که همه ی ما می دانیم استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در بین خانم ها بسیار مرسوم است و حتی بعضا آقایون نیز از این محصولات استفاده می کنند.

با آمدن ویروس کرونا سبک خرید مردم تغییر کرد وبیشتر مردم از خرید حضوری به خرید غیر حضوری روی آوردند و در دوران پس از کرونا نیز این روند ادامه پیدا کرد و بازار وارد مرحله جدیدی شده است و کسب و کارهایی که در اینترنت حضور نداشته باشند آرام آرام از بازار حذف خواهند شد.

 

مطلب پیشنهادی: هاست چیست؟

میخوام لوازم آرایشی بفروشم

اگر تازه میخواهید وارد صنعت پولساز لوازم آرایشی شوید، به شما پیشنهاد می کنم مدت کمی وقت بگذارید و این مقاله را بخوانید تا با روند این کار و مسیر پیش رو آشنا شوید.

 

چرا باید سایت لوازم آرایشی بهداشتی داشته باشیم؟

 

مزیت های سایت لوازم آرایشی

  1. اگر شما تازه میخواهید وارد این کار شوید برای داشتن یک فروشگاه کوچک حداقل باید 240 میلیون سرمایه داشته باشید اما اگر بخواهید این کار را به صورت آنلاین شاپ شروع کنید می توانید یا هزینه خیلی خیلی کمتر این کار را شروع کنید.
  2. چیزی که باید در هر کسب و کاری در نظر داشت، جای پیشرفت آن کسب و کار است. در آنلاین شاپ شما محدودیتی برای تعداد اجناس ندارید اما در مغازه به دلیل محدود بودن فضا برای افزایش اجناس به مشکل خواهید خورد.
  3. هزینه توسعه کسب و کار زمانی که فروشگاه داریم خیلی زیاد است اما با داشتن سایت هزینه توسعه کسب و کار شامل تولید محتوا و افزایش محصول و سئو (بهینه سازی) سایت خواهد بود که به مراتب کمتر خواهد بود.
  4. با توجه به تجربه ی من یکی از مهم ترین اتفاقاتی که با داشتن سایت برای شما می افتد، افزایش شدید اعتبار کسب و کار و بالا رفتن وحشتناک ارزش برند شماست. هیچ کسب و کار رو به توسعه و موفقی وجود ندارد که سایت نداشته باشد.
  5. در صنعت لوازم آرایشی از آنجا که با سلامت افراد مرتبط است، مشتری ها دغدغه های زیادی دارند و سوالات زیادی می پرسند.
    در فروشگاه زمانی که شلوغ یاشد، فروشنده نمی تواند به سوالات همه مشتری ها به طور کامل پاسخ دهد در نتیجه این گونه مشتری را از دست می دهیم. هم چنین زمانی که یک فروشگاه خیلی شلوغ باشد مشتری قید خرید کردن از آن جا را می زند.
    خبر خوب اینجاست که در در سایت میتوان برای تک تک محصولات تولید محتوا کرد و محصول را به طور کامل برای مشتری ها توضیح داد. ضمن اینکه از بخش پرسش و پاسخ سایت می توانید به سوالات مشتری ها پاسخ دهید.
    پیشنهاد من به شما این است که در سایتتان راه های ارتباطی مثل واتساپ، تلگرام ،تماس تلفنی،ایمیل و … را معرفی کنید تا مشتری ها از این راه ها هم با شما در ارتباط باشند.
  6.  کار شما هر چقدر که رشد کند باز هم نمیتوانید در تمام شهر ها و روستاها شعبه داشته باشید اما امروزه به لطف اینترنت میتوانید در تک تک کوچه ها و خیابان ها با داشتن سایت شعبه داشته باشید.

مزیت های سایت لوازم آرایشی و بهداشتی

 

داشتن سایت لوازم آرایشی برای چه کسانی مناسب است؟

همه ی افرادی که به دنبال کسب و کاری باحاشیه سود بالا و بدون سقف درآمدی هستند.

با تو جه به تجربه من، چه کسانی که فروشگاه لوازم آرایشی دارند و چه کسانی که خانه دار هستند یا کسانی که از کار دیگری میخواهند وارد این کار شوند، برایشان خوب است؛ چون از پولسازترین صنایع دنیا است و میتوان با داشتن استراتژی درست به درآمدهای خیلی بالایی رسید.

 

فروش لوازم آرایشی در منزل

برای خانم های خانه دار این کار فرصت خوبی است تا هم اوقات فراغتشان را پر کنند و هم به استقلال مالی برسند. هم چنین چون خودشان از این وسایل استفاده می کنند میتوانند به راحتی تولید محتوا برای محصولشان کنند.

 

راه های کسب درآمد از سایت لوازم آرایشی

 

همکاری در فروش لوازم ارایشی بهداشتی

به نظرم اگر انقدر سرمایه ندارید تا وسایل ارایشی برای فروش تهیه کنید، بهترین راه برای ورود شما به این بازار این است که از سایت هایی که همکاری در فروش دارند، لینک بگیرید و آن را در سایت خود قرار دهید.

پس از مدتی با این کار میتوانید سرمایه مورد نیاز برای جنس را تامین کنید و محصولات خودتان رو بفروشید؛ تا آن زمان برند شما شناخته شده و مشتریان خودتان را پیدا کرده اید و دیگر دغدغه پیدا کردن مشتری را ندارید.

 

فروش لوازم آرایشی خودمان

می توانید وسایل آرایشی را خودتان تهیه کنید و در وب سایتتان بفروشید؛ هم چنین در این روش میتوانید محصولات مرتبط به لوازم آرایشی مثل عطر یا بدلیجات را با استفاده از همکاری در فروش سایت های دیگر در سایتتان بفروشید و پورسانت خودتان را بگیرید.

هم چنین اصلا میتوانید این محصولات را نیز خودتان تامین کنید و در سایتتان بفروشید؛ شما حال یک کسب و کار مولد دارید که در حال توسعه است.

در ادامه میخواهم نکاتی را با شما در میان بگذارم که حتما از طراح سایت خودتان بخواهید این نکات را رعایت کند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

 

نکات بسیار مهم برای وبسایت لوازم ارایشی

 

استفاده از گرافیک زیبا

اکثریت مشتریان شما خانم ها هستند و خانم ها به زیبایی خیلی اهمیت می دهند: پس اگر سایت شما زیبایی بصری نداشته باشد، مشتریان خیلی زود از آن جا خارج می شوند؛ چیدمان اجزا صفحات منظم وکاربر پسند باشد.

 

عکس برای انلاین شاپ لوازم ارایشی

اگر خودتان از محصولتان عکس می گیرید، حتما روی آن ادیت بزنید تا عکس بهتر و با کیفیت تری شود.

اگر هم از اینترنت عکس تهیه می کنید دنبال بهترین و با کیفیت ترین عکس باشید و این کار را به درستی انجام دهید و حتما روی عکس تغییری هر چند کوچک با نرم افزار به وجود بیاورید؛ چون در اعتباری که گوکل به سایت شما می دهد، موثر است.

 

تولید محتوا

به نظرم این بخش یکی از مهم ترین بخش هایی است که در فروش شما تاثیر دارد. برای هر کدام از محصولاتتان توضیح دهید که چرا باید از آن ها استفاده کرد، چه ویژگی هایی دارد، به درد چه کسانی می خورد و روش درست استفاده از آن ها چیست.

هم چنین میتوانید ویدیو هایی که بیوتی بلاگر ها برای تبلیغ محصولات مختلف درست می کنند را برای محصول خود قرار دهید و با این کار مهر به تایید به آن محصول بزنید.

 

دسته بندی محصولات

محصولات را دسته بندی کنید تا کاربر راحت تر و سریع تر به محصولات مختلف دسترسی پیدا کند.

برای مثال آرایشی، مراقبت پوست، مراقبت مو، بهداشت شخصی و… هر کدام می نوانند یک دسته باشند، باز این دسته هر کدام میتوانند دسته های مختلف داشته باشند: به عنوان مثال آرایشی می تواند دسته های آرایش چشم، آرایش ابرو، آرایش صورت، آرایش لب و … داشته باشد. به همین صورت دوباره این زیر دسته ها، زیر دسته تولید می کنند.

دسته بندی محصولات به آسان شدن رابط کاربری سایت شما و افزایش فروش شما کمک می کند چون مخاطب را از سر درگمی نجات می دهد.

 

داشتن گزینه جست و جو در سایت

خیلی وقت ها مشتری محصول خودش را انتخاب کرده و فقط میخواهد در سریع ترین زمان خرید را انجام دهد در اینصورت باید گزینه جست و جوی سایت قدرتمند باشد تا بتواند محصول را به مخاطب نشان دهد.

 

درگاه پرداخت مناسب

انتخاب کنید که کدام درگاه پرداخت در سایت لوازم آرایشی شما قرار گیرد و از طراح سایت خود بخواهید تا آن را در سایت شما ادغام کند.

 

طراحی واکنش گرا

درگذشته افراد فقط با موبایل وارد سایت می شدند اما امروزه افراد با موبایل لپ تاپ کامپیوتر یا تبلت وارد سایت میشوند پس حتما از طراح سایت خود بخواهید سایتتان را واکنش گرا طراحی کند تا با هر وسیله ای سایت شما به درستی نمایش داده شود.

 

امکان فیلتر کردن محصولات

همان طورکه بالاتر گفتم به دلیل گستردگی و متنوع بودن محصولات، مخاطب باید بتواند محصولات را فیلتر کند تا بتواند محصولی که مورد نظرش است را پیدا کند.

 

طراحی با امنیت بالا

زمانی که کسب و کار شما رشد کند ممکن است رقبا برای زمین زدن شما به سایتتان حمله سایبری کنند؛ پس سایت شما باید امنیت بالبب داشته باشد تا آسیب نبیند.

 

داشتن بخش تماس با ما و درباره ما

در صنعت لوازم ارایشی مخاطب سوالات زیادی دارد پس حتما از طراح سایتتان بخواهید صفحه تماس با ما را طراحی کند تا مشتریان بتوانند با شما ارتباط بگیرند.

صفحه درباره ما نیز باعث آشنایی مشتریان با کسب و کار شما و اعتماد آن ها به شما می شود.

 

داشتن روش های مختلف ارسال

انواع روش های ارسال بسته را در سایت خود لحاظ کنید تا مخاظب با توجه به سلیقه و نیازش انتخاب کند برای مثال میتوانید ارسال از طریق پست سفارشی، پیک و تیپاکس را در سایتتان قرار دهید،؛ هم چنین میتوانید هزینه ارسال را بر اساس شهر و وزن حساب کنید تا کسانی که در نزدیکی شما خرید می کنند پول کمتری پرداخت کنند و مشتری وفادار شما شوند.

 

طراحی صفحه اصلی سایت

اگر سایت شما یک فروشگاه باشد صفحه اصلی سایت ویترین فروشگاه است. پس ویترین شما باید جذاب باشد تا کاربر به بقیه بخش های سایت شما هم سر بزند.

 

اسلایدر

حتما در صفحه اصلی سایت خود از یک اسلایدر استفاده کنید در اسلایدر مهم ترین محتوای خود را قرار دهید.

وجود اسلایدر باعث می شود مهم ترین پیام خود را کمترین زمان ممکن به مخاطب منتقل کنید؛ هم چنین استفاده از عکس های خوب باعث جلب توجه مخاطب می شود و مخاطب صبر می کند تا بقیه اسلایدها را ببیند، در نتیجه مدت زمان بیش تری در سایت شما می ماند و برای سئو سایت شما خوب است (جلوتر درباره ی سئو توضیح مختصری داده ام).

 

پیشنهاد شگفت انگیز

همه ی ما دوست داریم با تخفیف خرید کنیم شما می توانید با قرار دادن پیشنهاد شگفت انگیز در ادامه صفحه اصلی توجه مخاطب را به محصولات تخفیف دار جلب کنید و احتمال خرید مخاطب را بالا ببرید.

توجه داشته باشید در این بخش حتما روی محصولات یک برند خاص هم تخفیف بگذارید و در این بخش قرار دهید چون در محصولات آرایشی برند خیلی مهم است و برای برندهای محبوب مثل apex، always، amazon، bracket، covergirl، dayz، diagnostics، ole، chanel، mac و… تخفیف بگذارید.

 

نمایش دسته های محصولات

دسته های محصولات را با آیکن های جذاب در صفحه اصلی قرار دهید، سعی کنید رنگ آیکن ها با رنگ سازمانی شما یکی باشد تا حس یکپارچگی به مخاطب منتقل شود.

 

پرفروش ترین محصولات

وقتی بدانیم محصولی پرفروش است راحت تر به آن محصول اعتماد می کنیم و احتمال خرید محصول بالا می رود به خاطر همین به شما پبشنهاد میکنم این بخش را حتما در صفحه اصلی سایت خود قرار دهید.

 

بنرهای جذاب

با طراحی بنرهای جذاب میتوانید محصولاتی که حاشیه سود بالایی دارند را در صفحه اصلی قرار دهید و احتمال خرید آن ها را بالا ببرید.

 

افزایش سرعت سایت

از طراح سایت خود حتما بخواهید سرعت سایتتان را افزایش دهد چون در صورتی که سرعت سایت شما پایین باشد مخاطبان خیلی راحت از سایت شما خارج می شوند.

 

سئوی سایت

در بازار لوازم ارایشی رقابت زیادی وجود دارد تنها داشتن سایت باعث رسیدن به درآمد عالی نمی شود برای رسیدن به درآمد عالی باید در صدر نتایج جستو جوی گوگل باشید تا مخاطبان سایت شما را ببینند و از شما خرید کنند.

سئو مهارتی است که به شما کمک می کند تا در صدر نتایج گوگل دیده شوید.

برای این کار باید محتوای سئو شده تولید کنید و در سایتتان قرار دهید و از طریق شبکه های اجتماعی خلاصه ای از مطالب جذاب سابتتان را قرار دهید و از آن ها دعوت کنید برای خواندن کامل و جامع آن مطلب به در سایت شما مراجعه کنند.

نتیجه گیری

طراحی سایت لوازم آرایشی نکات و ریزکاری های بسیاری دارد در این مقاله سعی کردم گوشه ای از این نکات را با شما در میان بگذارم تا اگر طراحی سایتتان را به ما یا به هر شرکت دیگری می سپارید این نکات را در خواست کنید تا برای شما انجام دهند.

 

 

مطلب پیشنهادی: طراحی سایت لوستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *