طراحی سایت لوازم خانگی

طراحی سایت لوازم خانگی

طراحی سایت فروشگاه لوازم خانگی می تواند مزایای زیادی برای کسب و کار های فعال در این حوزه داشته باشد. در دنیای امروز که فروشنده های بسیار زیادی در حوزه کاری ما وجود دارند، برای این که بتوانیم فروشگاه موفقی باشیم باید بتوانیم خدمات بهتری به مشتریانمان ارائه کنیم. یکی از بزرگ ترین دغدغه های مشتریان هنگام خرید لوازم خانگی، کسب اطلاعات برای مقایسه محصولات مختلف است. مشتری برای خرید یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، مایکروفر، سولاردام و سایر لوازم خانگی انتخاب های زیادی از برند های مختلف را پیش روی خود می بیند و با توجه به اطلاعات کمی که در این حوزه دارد نمی داند مناسب ترین انتخاب کدام است. اینجا جای خالی یک فروشنده ی خوب، کاملا حس می شود. شخصی که نیاز مشتری را درک کند و با مشاوره های خوب خود، کمک کند مشتری مناسب ترین انتخاب را برای شرایط خاص خودش داشته باشد.

من فکر می کنم یکی از اساسی ترین نیاز های مشتریان، مقایسه محصولات و برند های مختلف است. این که هر یک از محصولات چه مزایا و چه معایبی دارد و در نهایت با مقایسه قیمت و با توجه به نیازمان کدام محصول برای ما مناسب تر است. مقایسه محصولات به صورت حضوری، قطعا سختی های خاص خود را دارد. این که فروشنده خوبی برای فروشگاهمان پیدا کنیم که دلسوزانه به مشتریان مشاوره بدهد کار ساده ای نیست. علاوه بر این حتی اگر فروشنده خوبی داشته باشیم باز هم در صورت مراجعه همزمان چند مشتری، فروشنده ی ما فرصت کافی برای راهنمایی همه مشتریان را نخواهد داشت. همچنین مشتری ها در خرید حضوری به دلیل خستگی و گیر کردن در ترافیک و هزاران مورد دیگر، صبر و حوصله لازم برای شنیدن مقایسه های جامع را ندارند. دقیقا همینجاست که اهمیت ساخت سایت لوازم خانگی مشخص می شود.

مطلب پیشنهادی: طراحی سایت داروخانه آنلاین

اهمیت طراحی سایت فروش لوازم خانگی

یک وب سایت لوازم خانگی موفق به مشتری کمک می کند که به سادگی، مزایا، معایب و قیمت محصولات و برند های مختلف را با هم مقایسه کند و مناسب ترین مورد را با توجه به نیازش انتخاب کند. از طرف دیگر، بزرگ ترین منفعت طراحی فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی برای خود شما به عنوان مالک فروشگاه است. ارائه مشاوره به مشتریان مختلف در طول روز برای شما سخت و زمان بر خواهد بود. به خصوص اگر مشتری شما سختگیر و سخت پسند باشد، انرژی بسیار زیادی از شما می گیرد.

به نظر من یکی از بزرگ ترین مزیت هایی که سایت لوازم خانگی برای شما ایجاد می کند، محدود نبودن آن به زمان و مکان است. شما با داشتن یک سایت خوب و حرفه ای، عملا یک فروشگاه لوازم خانگی شبانه روزی خواهید داشت. در فروشگاه حضوری، شما شب ها پاسخگوی مشتری نیستید و فروشگاه شما تعطیل است. اما در یک سایت خوب، کاربران در هر ساعتی از شبانه روز می توانند به محصولات شما دسترسی داشته باشند و اطلاعات را مطالعه کنند و حتی سفارش ثبت کنند و برای شما پول پرداخت کنند. حتی زمانی که شما خواب هستید!

همچنین یک فروشگاه حضوری هرچقدر هم که موفق باشد، بازدیدکنندگان محدودی دارد. فروشگاه شما را مردم خیابان و  محله خودتان می شناسند. یا در بهترین حالت شاید بتوانید به مردم شهر خودتان فروش داشته باشید. در صورتی که با وجود یک سایت خوب، مشتریان می توانند از سراسر ایران و در هر شهری از محصولات شما دیدن کنند و شما را بشناسند و از شما خرید کنند. این مزیت بزرگ من را ذوق زده می کند و مطمئنم که شما هم همین حس را دارید.

طراحی سایت لوازم آشپزخانه

یکی از زیرمجموعه های لوازم خانگی قطعا لوازم آشپزخانه است. بنابراین تمامی توضیحاتی که در خصوص سایت های لوازم خانگی می دهیم در خصوص طراحی سایت لوازم آشپزخانه هم صادق است. من در ادامه قصد دارم برای شما بیان کنم که یک سایت خوب در حوزه لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه باید چه ویژگی ها و امکاناتی داشته باشد تا با دیدن کلیات آموزش طراحی سایت لوازم خانگی، درک و شناخت بیشتری از این حوزه داشته باشید تا خدای نکرده سرتان کلاه نرود!

امکانات و ویژگی های مهم در طراحی سایت لوازم خانگی

در هر سایت فروشگاهی، طراحی صفحه اصلی، صفحات درباره ما و تماس با ما، صفحه محصول، صفحه فروشگاه، وبلاگ و مقالات از مهم ترین بخش ها هستند و سایت فروشگاه لوازم خانگی هم از این موضوع مستثنی نیست. در ادامه به بررسی شرابط و ویژگی های مهم در طراحی تک تک موارد ذکر شده می پردازیم.

صفحه اصلی سایت لوازم خانگی

اسلایدر: اگر سایت شما را یک فروشگاه در نظر بگیریم، صفحه اصلی سایت، در واقع همان ویترین مغازه شماست. ویترین باید بسیار شیک و جذاب باشد تا مخاطب ترغیب شود به بقیه ی بخش های سایت شما هم سر بزند. من توصیه می کنم در طراحی صفحه اصلی از یک اسلایدر استفاده کنید. اسلایدر باید دربرگیرنده ی مهم ترین محتوای شما باشد. وجود اسلایدر علاوه بر جذابیت بالا، کمک می کند اصی ترین پیام شما خیلی سریع توسط مخاطب دیده شود. همچنین ورق خوردن اسلاید ها باعث می شود بیننده برای مطالعه بقیه اسلاید ها منتظر بماند و زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند.

اسلایدر سایت لوازم خانگی

پیشنهاد شگفت انگیز: در ادامه ی طراحی صفحه اصلی می توانید پیشنهاد های شگفت انگیز را بیان کنید. نمایش محصولات با بالاترین درصد تخفیف معمولا فروش شما را افزایش می دهد. تخفیف برای همه ما شیرین است و مخصوصا اگر درصد تخفیف بالا باشد، بیننده عملا با یک پیشنهاد وسوسه کننده مواجه می شود و احتمال این که محصول را خریداری کند بسیار بالاست.

پیشنهاد شگفت انگیز در طراحی سایت لوازم خانگی

دسته بندی محصولات: یکی دیگر از بخش های مهم، دسته بندی کلی محصولات است که کمک می کند کاربر دسترسی بهتر و راحت تری به بخش های مختلف سایت داشته باشد. به عنوان مثال یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی و ماشین پخت و پز و … هر یک می توانند یک دسته جداگانه باشند. نکته مهم این است که ممکن است بعضی دسته ها زیردسته هم داشته باشند. مثلا در دسته یخچال، ما می توانیم زیردسته هایی از قبیل یخچال ساید بای ساید، یخچال دوقلو، یخچال طرح ساید بای ساید، یخچال فریزر بالا پایین و … داشته باشیم. یا به عنوان یک مثال دیگر، دسته ماشین پخت و پز خودش می تواند شامل زیردسته های مایکروفر، سولاردام، فر و … باشد. بنابراین توصیه می کنم حتما دسته بندی محصولات را با آیکن های جذاب در صفحه اصلی سایت بگنجانید. رنگ آیکن ها بهتر است با رنگ سازمانی شما یکسان باشد تا حس یکپارچگی در سایت شما به بیننده منتقل شود.

دسته بندی محصولات در طراحی سایت لوازم خانگی

پرفروش ترین محصولات: توصیه بعدی من اضافه کردن بخش پرفروش ترین محصولات است. همه ما از رفتار دیگران تاثیر می پذیریم. این که مشتری بداند یک محصول پرفروش بوده و مورد اقبال سایرین واقع شده، شانس خرید آن را افزایش می دهد. من پیشنهاد می کنم پرفروش ترین محصولات را در دسته های مختلف و به تفکیک نمایش دهید.

پرفروشترین محصولات در طراحی سایت لوازم خانگی

بنر های جذاب: بنر های متعدد برای برجسته کردن برخی محصولات، بسیار می تواند مفید باشد. بعضی از محصولاتی که حاشیه سود بیشتری برای شما ایجاد می کنند را گزینش کنید و در قالب بنر های جذاب در صفحه اصلی نمایش دهید.

انواع بنر در طراحی سایت فروشگاه لوازم خانگی

نمونه طراحی سایت لوازم خانگی

در ادامه این مطلب قصد دارم چند نمونه طراحی سایت لوازم خانگی را با شما به اشتراک بگذارم. ویدیوهای زیر را با دقت مشاهده کنید. امیدارم لذت ببرید.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

طراحی سایت تعمیرات لوازم خانگی

سایت تعمیرات و فروش در کنار شباهت هایی که به هم دارند، تفاوت هایی نیز دارند. در طراحی سایت تعمیرات لوازم خانگی به برخی امکانات بخش فروش نیازی نیست ولی در عوض برخی امکانات و ویژگی های دیگری نیاز دارد. من شخصا به عنوان یک بیننده اولین چیزی که توقع دارم در سایت تعمیرات ببینم، دکمه درخواست تعمیرات است. بهتر است وقت کاربر را با اطلاعات اضافه تلف نکنیم. بسیاری از مخاطبین ما در فضای مجازی واقعا کم حوصله هستند. بنابراین من پیشنهاد می کنم ابتدا موارد اصلی را در سایت نمایش دهید و اطلاعات بیشتر را در قسمت های پایین تر صفحه به نمایش بگذارید. اصلی ترین بخش در سایت های تعمیرات، نحوه ثبت درخواست تعمیرات است. در صفحه اصلی سایت و در همان بالای صفحه یک دکمه قرار دهید تا شخص با کلیک روی آن به فرم درخواست تعمیرات دسترسی پیدا کند.

طراحی سایت تعمیرات لوازم خانگی

در ادامه صفحه اصلی توصیه می کنم مختصر در مورد شرکت توضیح دهید.دقت کنید این معرفی طولانی نشود. مهم ترین موارد را در صفحه اصلی بیان کنید و برای توضیح کامل تر، یک دکمه تحت عنوان کسب اطلاعات بیشتر در پایین متن خود قرار دهید تا کسانی که مشتاق تر هستند روی آن کلیک کنند و در صفحه دیگری توضیحات مفصل را مشاهده کنند.

طراحی سایت تعمیرات لوازم خانگی-معرفی شرکت

اما یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی سایت تعمیرات لوازم خانگی بخش سوالات متداول است. پیشنهاد من این است که برخی از سوالاتی که مرتب توسط مشتریان مختلف از شما پرسیده می شود را در این بخش قرار داده و به آن ها پاسخ دهید. این کار 2 مزیت بزرگ دارد. اول اینکه برای کاربران جذاب است و کنجکاوی ایجاد می کند تا بدانند سوالات بقیه کاربران چه بوده و آیا سوال خودشان هم در میان این پرسش ها هست یا خیر؟ بنابراین با دقت روی این بخش زمان می گذارند. مزیت دوم این است که زمان بسیار زیادی برای شما صرفه جویی می شود. وقتی مشتری این بخش را مطالعه می کند پاسخ بسیاری از پرسش های احتمالی را دریافت می کند و بنابراین برای پرسیدن سوال های تکراری با شما تماس نمی گیرد. این صرفه جویی در زمان به شما کمک می کند زمان خود را به امور مهم تر و مفید تری اختصاص دهید.

پرسش های متداول سایت تعمیرات لوازم خانگی

در بخش بعدی طراحی صفحه اصلی می توانید دسته بندی خدمات شرکت را قرار دهید. این کار به مخاطب کمک می کند که دقیقا بداند محدوده فعالیت و خدمات شما چیست. علاوه بر این با کلیک کردن روی هر خدمت میتواند توضیحات تکمیلی را مشاهده کند.

دسته بندی خدمات تعمیر لوازم خانگی

در ادامه طراحی صفحه اصلی سایت می توانید برند هایی که تحت پوشش قرار می دهید و تعمیر می کنید را به مخاطب نشان دهید.

نمایندگی تعمیرات برند های لوازم خانگی

در نهایت قصد دارم یک نمونه از فرم درخواست تعمیرات لوازم خانگی را به شما نشان دهم. همانطور که در تصویر زیر می بینید کاربر به سادگی می تواند فرم درخواست خدمات را تکمیل نموده و با فشردن دکمه ثبت درخواست، فرم را برای شما ارسال کند. در مرحله بعد کارشناسان شما می توانند با مشتری تماس بگیرند و هماهنگی های لازم را انجام دهند.

فرم درخواست تعمیرات لوازم خانگی

در یک مقاله جداگانه در خصوص طراحی سایت قفسه فلزی صحبت کرده ام که مطالعه آن می تواند برای شما هم مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *